БЕЙНЕЛЕУ ӨНЕРІ 4 СЫНЫП ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ САБАҚ ЖОСПАР ҚМЖ

Четверг, 22 Декабрь, 2016

БЕЙНЕЛЕУ ӨНЕРІ 4 СЫНЫП ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ САБАҚ ЖОСПАР ҚМЖ

www.sabaktar.kz

Оқу ісінің меңгерушісі:

Пәннің аты Уақыты: Кабинет: Мұғалім
Сабақтың атауы «Менің Қазақстаным» (гуашь) сюжетін жасау. О. Таңсықбаев, В. Поляков, А. Исмаиловтың шығармашылығы.
Мақсаты

Күтілетін нәтиже

Тақырыптың  маңыздылығымен танысады, түсініп оқуға, ойын жеткізе білуге үйренеді, тапсырмаларды дұрыс құруға, ойын тиянақтай білуге дағдыланады. Әнге деген қызығушылығы артады.
Психологиялық ахуал – Балалар, айналамызда көңіл-күйі көтеріңкі, жақсы адамдардың болғанын бәріміз ұнатамыз. Ендеше қол ұстасып, бір-бірімізге жақсы көңіл-күй мен саулық тілейік.

Кел, балалар, күлейік!

Күлкіменен түлейік!

Күлкі- көңіл ажары !

Күліп өмір сүрейік!

Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.
Топқа бөлу Шарлар арқылы топтарға бөлу.
Қызығушылықты ояту Жаңа тақырып туралы таныстырылым тамашалау

Алған әсерімен бөлісу.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәті Шаршасаңдар, балалар,

Қолдарыңды созыңдар.

Саусақтармен ойнаңдар,

Қолдарыңды сермеңдер.

Денелерiң шынықсын,

Саналарың тынықсын.

Жаңа сабақ «Менің Қазақстаным» (гуашь) сюжетін жасау. О. Таңсықбаев, В. Поляков, А. Исмаиловтың шығармашылығы.

Оқулықтағы тапсырмаларды  орындау

Тақырыпқа байланысты дайындаған ресурстармен танысу

1-топ

Елордамыз Астананың 15 жылдығына арналады
Композитор Шәмші Қалдаяқовтың «Менің Қазақстаным» әніне сюжет жасау ой идеясы – осыдан 16 жыл бұрын, 1997 жылы астананың Ақмолаға қоныс аударуынан 7ай бұрын туған еді. Сюжетті мақалама кадрлар мен материал жинақтауға кіріскеннен кейін 5-6 күн өткенде табан астынан нақақтан нақақ жұмыстан босап қалдым. Сөйтіп, менің «Менің Қазақстаным» сюжетім аяқсыз қалды. Айта кетсем, сол тұста біршама адамдар астананың қоныс аударуын құптай қоймады. Күңкілмен жүргендер болды. Ал, Шәмшінің «Менің Қазақстаным» әні елді ауызбірлікке шақырудың идеясы болатын.

2-топ

Алматы. 1997 жылдың мамыр айы.
«Менің Қазақстаным»
Кейбір әндер бір ұлттың тағдырынан сыр шертеді. Сол сияқты, композитор Шәмші Қалдаяқовтың «Менің қазақстаным» әнінің арқалаған тарихи жүгі ауыр. Олай дейтінім, кеңестік үкімет 1956 жылдары ұлан байтақ қазақ жерінің солтүстік аймағындағы Ақмола, Петропавл, Павлодар, Қостанай, Қарағанды облыстарын Қазақ республикасының құрамынан бөлуге әрекеттенеді. Мақсаттары, қазақ жерінде және бір автономиялы дербес республика құрмақ екен. Осы тұста Шәмші Қалдаяқов қазақтың жерін бөлшектетпейміз. Оған рұқсат жоқ деп, рухани қарсылығын білдірген осы әнді дүниеге әкеледі. Композитор бүкіл қазақ халқының атынан, қызыл кремльдің сойқан саясатына деген наразылығын осылай ән арқылы жеткізеді. Қазақ ССР Компартиясының идеология бөлімінен әннің сөзін өзгертуге арнайы бұйрық беріліп, кезінде сөздері өзгертілген екен. Ән тепкінің астында қалды десе болады. Соған қарамастан «Менің Қазақстаным» әні әнші Жамал Омарованың орындауында, автор мен ұлтжанды редакторлармен өзара тонның ішкі бауындай келісе отырып «Қазақ радиосының» әуе толқынында күніне бес- алты мәрте шырқалып тұрады. Осылайша, қазақ елінің түкпір — түкпіріне тарайды. Тұншықтырылып жатқан ұлттық рух пен идеологияға қарлығаштың қанатымен себелеп су сепкендей болады.Тура осы жылдары Қазақ Министрлер Кеңесінің төрағасы болған ұлтын сүйгіш азамат Жұмабек Тәшенов қызметінен түсіп қалады. Ал, дарынды композитор әрі өз ұлтын жанындай сүйген ұл Шәмші кеңес үкіметі тарапынан қудалауға түсіп, шығармашылығының астаң — кестеңі шығады. Бірақ, тылсым үннің талып жеткен жаңғырығындай, осыдан он бір жыл бұрын 1986 жылы 17- желтоқсанда тоталитарлық қызыл империяның режиміне қарсылық білдіріп, алаңға шыққан қазақ жастарының рухына дем берген де осы «Менің Қазақстаным» әні болатын. Демек, «Менің Қазақстаным» әні қазақтың зар заман жылдарында туған «Елім-айы» тәрізді, тарихи арқалаған жүгі ауыр- ән.
Енді міне, араға 40 жыл салып ән тарихы қазаққа қайта оралуда. Бұл жолы қуаныш сыйлауда. Сол бөлшектенбек болған бес облыстың бір облысы Ақмола — тәуелсіз қазақ елінің астанасы болғалы жатыр. Осы жылдың аяғында тәуелсіз ұлт ретінде қазақ халқы – Ақмолада өз астанасының іргетасын қалай бастайды.
3-топ

Астана. 22 маусым, 2013 жыл.
Бүгінде «Менің Қазақстаным» еліміздің әнұраны. Әлем елдерінің төрінен асқақтайды. Елордамыз Астананың орталығында Тәуелсіздік даңғылымен қиылысатын Жұмабек Тәшенов, Шәмші Қалдаяқов пен Жұмекен Нәжімеденов атындағы көшелер жылдан жылға көз тартып, көсіле түсуде. Шәмші Қалдаяқов көшесінің бойында архитектурасы лирика мен романтикаға бай нысандар бой көтеруде. Бұл ғажап дүние емес пе? Көркем архитектураның өзі ән салып тұрғандай! Әрине, бұл бастамасы ғана. Келешекте Шәмші мен Жұмекен көшелері «Менің Қазақстанымдай» қазақ елі үшін қасиетті де, қадірлі бола түсері сөзсіз.
Елордамыз Астана – ұлт абыройына айналды. Дегенмен, сол бір сынаққа толы жыл қиындықтары өз — өзінен еңсерілмегені тағы белгілі. Бұл іс басында тұрған мемлекет басшысы Нұрсұлтан Назарбаевтың ғасырлар тоғысында өліара уақыттың аласапыранын еңсерген қажыр қайраттылығының арқасы десек болады. Жарқырап, жайнай бер. Елімнің жүрегі – Астана!

Рефлексия Екі жақты күнделік стратегиясы

Кітаптағы жазбалар Менің жаңалығым
   

 

 

Үйге тапсырма Өздік жұмысы Күнделіктеріне жазып беремін
Бағалау Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау

 

Бағалау парақшасын толтырады.
Кері байланыс Бағалау парақшаларын толтыру.

Смайликтер арқылы кері байланыс орнату

Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады

 

 

Қазақ тілі Уақыты: Кабинет: Каскаева С.Б
Сабақтың атауы  Түстану, «Күзгі гүлшоғы» (гуашь) туындысындағы түстік және реңктік үйлесім.
Сілтеме Музыка  оқулығының әдістемесі
Сабақтың жабдығы Үлестірмелі парақшалар
Жалпы мақсаттар а) Білімділік: Пән бойынша білім — білік дағдыларын қалыптастыру.
ә) Дамытушылық: Жеке тұлғаны дамыту.
б) Тәрбиелілік Сұлулық тәрбиесі.
Оқыту  нәтижесі
Топқа бөлу Сыныпты жыл мезгілдеріне қарай төрт топқа бөлу. Күз айында туылғандар 1 — топ, қыс айында дүниеге келгендер 2 — топ, көктем айындағылар 3 — топ, жаз айындағылар 4 — топ болып бөлінеді.
Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті
Ынтымақтастық атмосферасы Біз байсалдымыз,
Мұқият тыңдаймыз,
Есте сақтаймыз,
Бөгет жасамаймыз,
Сабақта өткенді, әрдайым қайталаймыз!
Ұран бойынша оқушылардың психологиялық көңіл-күйін бақылағаннан кейін сабақты бастауға мүмкіндік жасаймын.
Үй тапсырмасын сұрау Өткен сабаққа байланысты сұрақтар қою
Қызығушылықты ояту
 
 
 

Буын ұйқастар:
 

 

 

 

Мағынаны тану

Жаңа сабақ

Оқушыларға түстік тон, түстердің үйлесуі жайлы тереңірек мағлұмат береміз. Живописьтік шешім – бұл тек бояу түсі ғана емес, сонымен қатар ол түрлі түсті заттардың бір жерде орналасуынан пайда болатын күрделі үйлесімділік. Живописьтік шығармада түстердің өзара үйлесіп, жарасып келуі колорит болып табылады, «колорит» — латын сөзі, ол «бояу түсі» деген мағынаны білдіреді. Живописьтік шығарманың өте ұтымды, көз тартарлық, сезім терберлік болуы және түстердің өзара үйлесіп, жарасымды шығуы оның колориті болады.
Сенің композицияңның сәтті шығуына парақтың өлшемі мен пішімін дұрыс таңдау қаншалықты маңызды екенін білесің. Ол үшін түрлі пішімге бірнеше нобай салып көр.
Пішіні мен өлшемдері әр түрлі құмыра суретін сал. Олар парақтың пішіміне сәйкес болуы тиіс. Гүл шоқтарының әр түрлі болуын қадағала.
. Бірте — бірте қайшы келді — ау деген түстердің өзін суретші бояулардың үйлесім табуы үшін біртұтас жүйеге келтіреді. Суретші суретті қандай да бір ортақ түсте салмақ болып, ойлағанда бір — біріне жақын түстерді қолданады. Бірақ ойлаған жерден шығу үшін де сол түстердің қиылысып келуін көздеп, қарам — қайшы түстерді қолданады. Қажет болған түсті тапқан суретшілер өз суреттерінің көрушіге әсерін мейлінше күшейтуге мүмкіндік алады. Суреттердің живописьтік шешімі тек реңге түс арқылы ғана белгіленбейді, суретшінің түпнұсқасында өз өнерінің әсер, ықпалын күшейтуге керекті өзге де құралдар бар.
Сабақ барысында оқушыларға олардың күзгі бояу яғни, бау — бақша өсімдіктерімен, көкөніс түрлерімен таныстырамын, сабақтың негізгі мақсатымен таныстырамын. Ол мақсат – балаларға таныс күзгі ағаш жапырақтары мен бау — бақша өсімдіктерінің жапырақтарын бейнелеу.
Сабақтың мақсатына байланысты негізгі бөлімін мына төмендегідей жалғастырамын: — балалар, сендер күзгі ағаштар, бау — бақша өсімдіктерімен, көкөніс түрлерімен танысып, суреттерін салдыңдар. Енді солардың түстерін айқындап, бейнелейік. Ол үшін, ең алдымен, осы сабақтың тақырыбына байланысты көрнекі құралдарды қарап көрейік. Мына суретте өсіп тұрған күзгі жемістер бейнеленген — деп балалардың көңілін жалпыдан нақтыға аударамын. Бұдан да басқа суретші жұмыстарын көрсетуге болады.
Нобайларды мұқият қарап шық. Ішіндегі ен жақсысын таңдап ал. Өзіңе ұнаған нобайды көшіргі қағаз арқылы бірнеше қайтара салып шық. Олардың әр түрлі түстер гаммасындағы бірнеше нұсқасын жаса. Әрбір нобайдың көңіл күйін анықта. Ол үшін қарама — қарсы немесе жақын түстер гаммасын таңдағаның дұрыс.
– Ал енді осылардың ішінен жүзімнің жапырағын ерекше қарап ал, суретін салуға дайындал, ең алдымен қағаз бетіне дұрыс орналастыруды ойла. Содан кейін барып қарындашпен жеңіл сызықтар арқылы жапырақтың жиектерін, негізгі тармақтарын белгілейсіңдер, — деп дайындаймын.
Түсті нобаймен жұмысты аяқтаған соң, композицияларды тағы талқыла. Өзіңе ұнаған нұсқаны таңдап ал. Үлкен өлшемді натюрморт жаз.
Сергіту сәті Орнымыздан тұрайық,

Белімізді жазайық.

Жоғары-төмен қарайық,

Солға-солға түзу түр.

Оңға-оңға түзу түр,

Алға қарайбір адым,

Артқа қарай бір адым

Бойымызға күш жинап,

Бір дем алайық.

Ой толғаныс  Мен үйренген әндер

 
 

 

 

 

 

Үй тапсырмасы Өздік жұмысы Күнделіктеріне жазады
Бағалау Бағалау парақшаларын тарату Оқушылар толтырады

 

Оқу ісінің меңгерушісі:

Қазақ тілі Уақыты: Кабинет: Мұғалім:
Сабақтың атауы Киіз үй – қазақ халқының ежелгі дәстүрлі баспанасы. «Киіз үй» клакеткасы (сазбалшық).
Сілтеме Музыка  оқулығының әдістемесі
Сабақтың жабдығы Суреттер,таратпалар
Жалпы мақсаттар Оқушыларға әдеби тілдің ерекшелігін түсіндіру. Әнге деген қызығушылығы артады.
Оқыту  нәтижесі 1.Сөйлеу тілінің ерекшелігін ұғындыру

2.Сөйлеу тіліндегі тілдік нормалардың сақталуын түсіндіру

 

Топқа бөлу 1.Оқушылармен сәлемдесу

2.Кезекшімен сұхбат

3.Оқушылардың сабаққа деген ынтасын көтеру.

4.Топқа бөлу (Нақыл сөздерді дұрыс құрастыру арқылы)

Ынтымақтастық атмосферасы Орманның бiз емшiсiмiз,
Тоқ, тоқ, тоқ (партаны үш рет ұрады).
Құрт бiткендi жоқ етемiз,
Жоқ, жоқ, жоқ (қимыл көрсетедi).
Тоқ, тоқ, тоқ,
Жоқ, жоқ, жоқ.
Оқушылар мұғаліммен қосылып тақпақты айтады
Үй тапсырмасын сұрау

 

1.      Миға шабуыл

Тақырыпқа байланысты сұрақтар жасыру

Мағынаны тану

 

Топпен жұмыс.

Киіз үй[1] — Орталық және Орта Азия халықтарының негізгі баспанасы; Орталық және Орта Азия халықтарының көшпелі тұрғын үйі.[2]

Ол — көшпенділердің тез жығып, шапшаң тігуге, яғни көшіп-қонуға ыңғайлы үйі.

Көшпенділердің киіз үйі — тарихымыздағы ең бірінші сәулеттік құрылыс. Киіз үйдің іші қыста жылы, жазда салқын. Сондықтан, шопандар да, туристер де пайдаланады. Киіз үй жер сілкінісінде де ыңғайлы, өйткені ол оңайлықпен бұзылмайды. Қазақстан жер сілкінісінен зардап шеккен елдерге шатырдың орнына киіз үйлер апарып жүр.

Толығырақ… Киіз үй-көктем, жаз және күз мезгілдерінде қоныстан қонысқа көшіп жүру жағдайына қолайлы құрама үй.Оның қабырғасы торлап көктелген керегеден тұрғызылады.Кереге әдетте екі түрлі болады.Оның бірі кең көзді кереге « желкөз» деп аталады.Бұл артуға жеңіл, бірақ сәнсіз, сүйегі жеңіл болғандықтан желге төзімсіздеу болып келеді.Екінші түрі тар көзді кереге – «торкөз» деп аталады, ол артуға ауырлау болғанымен , желге өте төзімді.Кереге жиналмалы бөлек-бөлек қанаттардан жасалады.Ал керегеден жоғары сидам, жіңішке ағаштан жұмырлап жасалып, қарны иілген уықтардан қаусырыла күмбез шығарылады.Уықтардың басы дөңгелене жайылған керегенің аша басына айқастырыла байланып, ұшы (қаламы) шаңырақтың көзіне шаншылады.Шаңырақ-үй күмбезінің төбесі әрі терезесі. Керегенің сыртынан әр алуан бояулы жүн оралып, өрнек түсіріліп тоқылған шымши немесе жалаңаш шиден тоқылған ши ұсталады.Кереге мен уықтар уықбау, кермебау, басқұр, құр және басқа да бау-шулармен бекітіледі.Үйдің ағаштан жасалғандарын «сүйегі» деп атайды.Үй ағашының сыртынан арнаулы үй киіздері-қабырғасына туырлық, үстіне үзік, төбесіне түндік жабылады. Бұл үй киіздері бау-шулар арқылы ұштастырылады.Киіз үйдің есігінің биіктігі бір жарым метр,ені 0,8 метр келеді.Оған ағаштан оюлап жасалған «сықырлауық»деп аталатын жарма есік орнатылады.Сықырлауық сыртынан ораулы шиден тоқып, оюлы киіз қаптаған жаппа есік түсіріледі.Үйдің ортасында тамақ пісіретін ошағы болады.Үйдің оң жағында төсек, оның тұсына тұскиіз ұсталып, төсекті қоршап шымылдық тартылады.Үйдің төріне жұқаяқ қойылып,оның үстіне абдыра, көрпе-жастық т.б жүктер жиналады.Үйдің сол жағына кебеже , қазанаяқ, саба сияқты ыдыстар қойылып, шыптамен қоршалады. Талай ғасырлық көшпелі тұрмыс тәжірибесінен туған қазақтың киіз үйі – күннің аптабы мен түннің дым-сызынан , жауын-шашын мен аңызақтан, бораннан сақтануға ыңғайлы, әрі ауалы, әрі жарық болудың үстіне көші-қонға қлоайлы, оны жарты сағат ішінде жығып-артуға да, жарты сағат ішінде көліктен түсіріп, тігіп алуға да болады.

Сергіту сәті Жолдарыңа үңіліп,

Екі бақа жүгіріп,

Секіреді, бақ-бақ,

Ағаштарды аттап.

Олар ерте тұрады,

Беті-қолын жуады.

Оңға-солға шайқалып,

Бақылдайды ән салып.

Судан шіркей табады,

Өсіп үлкен болады.

Бақ-бақ, нақ-нақ,

Біздер айттық тақпақ.

/Б.Бөрiбаев/

 

Оқушылар денелерін жатықтырады

Ой толғаныс Оқушыларда қызыл, жасыл және сары түсті карточкалар бар, оны олар өз парталарына қояды немесе жоғары көтереді (қызыл = түсінбеймін, жасыл = барлығы түсінікті).

5. Кері байланыс.

           Сабақ бойынша ойыңды білдір
Қандай жаңа білім алдың? Алған біліміңді қолдана аласың ба? Саған қиындық тудырған түсініктер
Үй тапсырмасы Қосымша түсінік жаттау. Күнделіктеріне жазады
 Бағалау Өзін-өзі бағалау Парақшаларды толтырады
Кері байланыс

 

 

Қазақ тілі Мұғалім Уақыты: Кабинет
Сабақтың атауы Киіз үй – қазақ халқының ежелгі дәстүрлі баспанасы. «Киіз үй» клакеткасы (сазбалшық).
Мақсаты Тақырыптың  маңыздылығымен танысады, түсініп оқуға, ойын жеткізе білуге үйренеді, Әнге деген қызығушылығы артады.
Көрнекілігі Музыка  оқулығының әдістемесі
Топқа бөлу Геометриялық фигуралар арқылы топтарға бөлу
Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру «Мейірімділік» тренингі.
— оқушылар «мейірімділік» сөзі туралы өз ойларын айтады
— сурет салады
өз ойларын ортаға қорғайды
Сабақтың барысы Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті
Үй тапсырмасын сұрау

Қызығушылықты ояту

Көктем мезгілі

Power Point таныстырылымы арқылы сабақты түсіндіру
Қызығушылықты ояту(10 мин)

Диалогқа түсу /сыныпқа сұрақ қою/
Оқулықтағы жаттығуларды топтарда бөліп орындау

Киіз үй – қазақ халқының ежелгі дәстүрлі баспанасы. «Киіз үй» клакеткасы (сазбалшық).Оқулықтағы тапсырмаларды,топтарға бөліп орындату.

1-топ  1-тапсырма жұппен орындау

2-топ   2-тапсырманы орындау

3-топ  3-тапсырманы орындау

Мағынаны тану
Ой толғаныс БББ кестесі

Білемін Білдім Білгім келеді
     

 

 

 

Бағалау Бағалау парақшаларымен жұмыс
Үйге тапсырма «Үй тапсырмасын білу, түртіп алу Күнделіктеріне жазады

 

Оқу ісінің меңгерушісі:

Пәннің аты Уақыты: Кабинет: Мұғалім
Сабақтың атауы Әлемдік өнердегі ою-өрнектің негізгі үлгілері. Ою-өрнектің символикасы. Шығармашылық өрнек композициясы (аппликация).
Мақсаты

Күтілетін нәтиже

Тақырыптың  маңыздылығымен танысады, қазақ тілі сабағында ,алған білімін өмірде қолдана алады. Әнге деген қызығушылығы артады.
Психологиялық ахуал Психологиялық дайындық

«Жүректен — жүрекке» шеңбері

– Әрбір еркелетіп айтатын есім гүлге ұқсайды. Гүлдердің бәрі әдемі: раушан да, қызғалдақ та, бәйшешек те – бәрі де өзінше керемет, бәрі де адамға қуаныш сыйлайды. Біздің есіміміз де осындай керемет!

Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.
Топқа бөлу Спорттық құралдар арқылы топқа бөлу Оқушылар таңдаған ойыншықтарына  сай топтарға бөлініп отырады.
Қызығушылықты ояту Жаңа тақырыпқа арналған таныстырылым тамашалау

Шығармашылық тапсырма

Сергіту сәті Бір үйде біз нешеуміз?

Кел санайық, екеуміз.

Бас бармағым — папам,

Балаң үйрек — апам.

Ортан терек — ағам

Шылдыр шүмек —  мен

Титтей бөбек — сен.

Бір үйде біз нешеуміз?

Бір үйде біз бесеуміз.

Жаңа сабақ Тақырыпқа сай дайындалған ресурстармен постер жасау

Оқулықтағы тапсырмаларды  орындау

Қазақтың ұлттық ою-өрнегі — қазақ жерін мекендеген көшпелі тайпалар өнері әсерімен ғасырлар бойы қалыптасып, белгілі бір жүйеге келген ою-өрнек түрлері.

Қазақтың алғашқы ою-өрнек үлгілері Андронов мәдениеті мен байырғы сақ, гұн, ұйсін өнері мұраларынан геометриялық, зооморфтық (жан-жануарлардың табиғи және фантастикалық бейнерлері), көгеріс өрнек пен қиял-ғажайып ою-өрнектер (аспанның, жердің символы) ретінде кездеседі.

Олар негізінен малгершілік, саятшылық, әдет-ғүрып, үй іші жабдықтары мен сән-салтанат бұйымдарын, батырлық қару-құралдарын әсемдеуге қолданылған. Тартымды жасалып, биязы көркемделген өнердің көне мұралары (алтын тәтілер, ағаштан қыштан, өнделген теріден жасалған ыдыстар, түкті кілемдер мен кестелі заттар т.б.)

Өсімдік сипатты ою-өрнектер

Қазақ оюы, қазақтың ою-өрнегі — үй-жиһаздарын, сәндік, тұрмыстық бұйымдар мен киімдерді нақыштап безендіруге қолданылатын өрнектер. Жаппай дамыған кезеңінде (19 ғасырдан кейін) қазақтардың үй жиһаздарын әшекейлеуге кең көлемде қолданған ою-өрнектерді, негізінен: зооморфтық, өсімдік сипатты, геометриялық, космогониялық түрлерге жіктеуге болады. Олардың ішінде жануарлардың сыртқы пішініне, мүйізіне, тырнағына, мойнына, табанына, т.б. мүшесіне ұқсас ою-өрнектер халық арасына (зооморфтық түр) кең тараған. Зооморфтық ою-өрнек кебеже, жүкаяқ, әбдіре, асадал сияқты тұрмыстық бұйымдар әшекейінде жиі кездеседі. Аталған ою-өрнектер кебеже бүйірінде, көбінесе, тігінен бедерленіп, бос жерлерін толықтырған, ал төсектің жан ағашы белгілі бір ырғақпен түгел дерлік өрнектелген. Кейде оларды өсімдік сипатты өрнектермен сабақтастырып, жарасымды тұтас композиция құраған.

Ұсақ аңдардың табандарының іздері жүкаяқ, кебеже, асадалдың көрнекті жерлеріне салынған. Сонымен қатар бұл өрнек түрін үй жиһаздарының жиектерінен, бұрыштарынан кездестіруге болады. Зооморфтық өрнекте төрт түлік малдың абстракциялық пішіні ерекше орын алады. Оған мысал ретінде қошқармүйіз, төртқұлақ, түйетабан, ботамойын, түлкібас, құсқанат және тағы басқа оюларын атауға болады. Қошқармүйіз оюы қазақ халқының бүкіл тыныс-тіршілігін танытады. Кей қолданыста ол қырықмүйіз, сыңармүйіз, арқармүйізболып түрленіп отырады. Қошқармүйіз төрт тармақтан құралып, ортасы айқыш тәрізді болып келеді. Төртқұлақ өрнегі кебеже, жүкаяқтарды безендіруде кеңінен қолданылады. Ол ағаш бұйымдар бетінің кейде дәл ортасына, кейде бұрышына бедерленген. Ағаш бұйымдарда түлкібас, иттабақ, итемшек, қарақұс,құстұмсық, көбелек, ботамойын, түйетабан, шыбынның қанаты деп аталатын зооморфтық өрнектер ұшырасады. Олар, әсіресе, жүкаяқтарды, төсектерді өрнектеуге кеңінен қолданылады.

Ой толғаныс БББ кестесі

 

Білем Білдім Білгім келеді
     

 

 

Үйге тапсырма Жаттау Күнделіктеріне жазып беремін
Бағалау Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау

 

Бағалау парақшасын толтырады.
Кері байланыс  

 

 

 

Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады

 

Оқу ісінің меңгерушісі:

Пәннің аты Уақыты: Кабинет: Мұғалім
Сабақтың атауы Графикалық дизайн. Сурет композициясы мен

мәтін мазмұнының өзара байланысы. Халық

мақалдарына қаріп пен иллюстрациялар таңдау

(түрлі түсті қарындаштар).

Мақсаты

Күтілетін нәтиже

Тақырыптың  маңыздылығымен танысады, түсініп оқуға, ойын жеткізе білуге үйренеді, тапсырмаларды дұрыс құруға, ойын тиянақтай білуге дағдыланады. Әнге деген қызығушылығы артады.
Психологиялық ахуал – Балалар, айналамызда көңіл-күйі көтеріңкі, жақсы адамдардың болғанын бәріміз ұнатамыз. Ендеше қол ұстасып, бір-бірімізге жақсы көңіл-күй мен саулық тілейік.

Кел, балалар, күлейік!

Күлкіменен түлейік!

Күлкі- көңіл ажары !

Күліп өмір сүрейік!

Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.
Топқа бөлу Шарлар арқылы топтарға бөлу.
Қызығушылықты ояту Жаңа тақырып туралы таныстырылым тамашалау

Алған әсерімен бөлісу.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәті Шаршасаңдар, балалар,

Қолдарыңды созыңдар.

Саусақтармен ойнаңдар,

Қолдарыңды сермеңдер.

Денелерiң шынықсын,

Саналарың тынықсын.

Жаңа сабақ Графикалық дизайн. Сурет композициясы мен

мәтін мазмұнының өзара байланысы. Халық

мақалдарына қаріп пен иллюстрациялар таңдау

(түрлі түсті қарындаштар).

Тақырыпқа байланысты дайындаған ресурстармен танысу

Дәптермен жұмыс

1-топ  1-тапсырма жұппен орындау

2-топ   2-тапсырманы орындау

3-топ  3-тапсырманы орындау

Рефлексия Екі жақты күнделік стратегиясы

Кітаптағы жазбалар Менің жаңалығым
   

 

 

Үйге тапсырма Өздік жұмысы Күнделіктеріне жазып беремін
Бағалау Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау

 

Бағалау парақшасын толтырады.
Кері байланыс Бағалау парақшаларын толтыру.

Смайликтер арқылы кері байланыс орнату

Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады

 

 

Қазақ тілі Уақыты: Кабинет: Каскаева С.Б
Сабақтың атауы  Жұмыр мүсін. Жануарлар жайлы ертегілердің

желісі бойынша екі не үш фигурадан тұратын

композиция (ермексаз).

Сілтеме Музыка  оқулығының әдістемесі
Сабақтың жабдығы Үлестірмелі парақшалар
Жалпы мақсаттар Оқушылардың өткен сабақтардан алған білімдерін бекіту. Сауаттылыққа,білімділікке тәрбиелеу. Сауаттылыққа тәрбиелеу. Әнге деген қызығушылығы артады.
Оқыту  нәтижесі
Топқа бөлу Сыныпты жыл мезгілдеріне қарай төрт топқа бөлу. Күз айында туылғандар 1 — топ, қыс айында дүниеге келгендер 2 — топ, көктем айындағылар 3 — топ, жаз айындағылар 4 — топ болып бөлінеді.
Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті
Ынтымақтастық атмосферасы Біз байсалдымыз,
Мұқият тыңдаймыз,
Есте сақтаймыз,
Бөгет жасамаймыз,
Сабақта өткенді, әрдайым қайталаймыз!
Ұран бойынша оқушылардың психологиялық көңіл-күйін бақылағаннан кейін сабақты бастауға мүмкіндік жасаймын.
Үй тапсырмасын сұрау Өткен сабаққа байланысты сұрақтар қою
Қызығушылықты ояту
 
 
 

Буын ұйқастар:
 

 

 

 

Мағынаны тану

Жаңа сабақ

Жұмыр мүсін. Жануарлар жайлы ертегілердің

желісі бойынша екі не үш фигурадан тұратын

композиция (ермексаз).

1-топ  1-тапсырма жұппен орындау

2-топ   2-тапсырманы орындау

3-топ  3-тапсырманы орындау

Сергіту сәті Орнымыздан тұрайық,

Белімізді жазайық.

Жоғары-төмен қарайық,

Солға-солға түзу түр.

Оңға-оңға түзу түр,

Алға қарайбір адым,

Артқа қарай бір адым

Бойымызға күш жинап,

Бір дем алайық.

Ой толғаныс  Мен үйренген әндер

 
 

 

 

 

 

Үй тапсырмасы Өздік жұмысы Күнделіктеріне жазады
Бағалау Бағалау парақшаларын тарату Оқушылар толтырады

 

Оқу ісінің меңгерушісі:

Қазақ тілі Уақыты: Кабинет: Мұғалім:
Сабақтың атауы Тұрмыстық заттардан жасалған натюрморт. Суретті салу заңдылықтары, суреттегі жарық пен көлеңкенің арақатынасы (жай қарындаш).
Сілтеме Музыка  оқулығының әдістемесі
Сабақтың жабдығы Суреттер,таратпалар
Жалпы мақсаттар Оқушыларға әдеби тілдің ерекшелігін түсіндіру. Әнге деген қызығушылығы артады.
  • Адрес электронной почты не публикуется. Обязательные поля отмечены *